1 – Conceituar a administração de recursos e produtos de informação nas mais diferentes unidades de Informação. 2 – Discutir o estado da arte do tema, indicando novas áreas de atuação no âmbito das Ciências da Informação. 3 – Desenvolver atividades práticas, desenvolvendo políticas específicas para administração de recursos e serviços de informação. 4 – Destacar aspectos relacionados à gestão de bibliotecas públicas e privadas; estudo de usuários; serviço de referência; conceitos e técnicas de bibliometria; gestão de periódicos científicos; indexação de periódicos científicos; desenvolvimento e manutenção de coleções; gestão da informação e o conhecimento em ambiente corporativo; sistemas de gestão de conteúdos online; fluxo de produção de livros (impressos ou e-books); novas áreas de atuação para a Ciência da Informação.
Gestão de bibliotecas públicas e privadas; estudo de usuários; serviço de referência; conceitos e técnicas de bibliometria; gestão de periódicos científicos; indexação de periódicos científicos; desenvolvimento e manutenção de coleções; gestão da informação e o conhecimento em ambiente corporativo; sistemas de gestão de conteúdos online; fluxo de produção de livros (impressos ou e-books); novas áreas de atuação para a Ciência da Informação
1. Gestão de bibliotecas públicas e privadas. 2. Estudo de comunidades de usuários. 3. Serviço de referência. 4. Conceitos e técnicas de bibliometria. 5. Gestão de periódicos científicos. 6. Indexação de periódicos científicos em bases nacionais e internacionais. 7. Processo de avaliação de periódicos pelas bases indexadoras. 8. Desenvolvimento e manutenção de coleções (compra, doação e permuta; censura; remanejamento, preservação, conservação, descarte e gestão de publicações eletrônicas). 9. Bancos de dados relacionais. 10. A informação e o conhecimento em ambiente corporativo. 11. Gestão da informação e do conhecimento em ambiente corporativo. 12. Sistemas de gestão de conteúdos online (blogs, sites e portais). 13. Fluxo de produção de livros (impressos ou e-books). 14. Novas áreas de atuação para a Ciência da Informação.
ALWI, ; FAN, I.-S.; AZNI,. Conceptual study towards information security model for e-learning stakeholders. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences , 10, n. 16, 2015. 7206-7211. BIGGS, ; CALVERT,. Marketing to teens: A study of two New Zealand public libraries. Library Management , 34, n. 8, 2013. 705-719. CARRIGAN,. Public Libraries, Dual Constituencies, and Marketing. Public Library Quarterly , 34, n. 3, 2015. 245-255. CLARK,. Reference Services Review: content analysis, 2012-2014. Reference Services Review , 44, n. 1, 2016. 61-75. EGAN, ; YEARWOOD, ; KENDRICK,. Patron-driven acquisitions at the City University of New York: A case study. Technical Services Quarterly , 33, n. 2, 2016. 131-144. ELIZAROV, ; ZUEV, ; LIPACHEV,. Electronic scientific journal-management systems. Scientific and Technical Information Processing , 41, n. 1, 2014. 66-72. FALLS, ; HATHEWAY,. The Art of Change: The Impact of Place and the Future of Academic Art Library Collections. New Review of Academic Librarianship , 21, n. 2, 2015. 185-195. FLATLEY, ; LILLA, ; WIDNER,. Choosing a Database for Social Work: A Comparison of Social Work Abstracts and Social Service Abstracts. Journal of Academic Librarianship , 33, n. 1, 2007. 47-55. FOO,. A Study on Journal Self-Citations and Intra-Citing within the Subject Category of Multidisciplinary Sciences. Science and Engineering Ethics , 15, n. 4, 2009. 491-501. GKOUMAS, ; LAZARINIS,. Evaluation and usage scenarios of open source digital library and collection management tools. Program , 49, n. 3, 2015. 226-241. GOLUBIC, et al. Calculating impact factor: How bibliographical classification of journal items affects the impact factor of large and small journals. Science and Engineering Ethics , 14, n. 1, 2008. 41-49. IDRIS, ; NITA, ; GODWIN,. Impact of organizational culture on knowledge management process in construction. Asian Social Science , 11, n. 9, 2015. 281-288. KEMP, ; ELLIS, ; MALONEY,. Standing By to Help: Transforming Online Reference with a Proactive Chat System. Journal of Academic Librarianship , 41, n. 6, 2015. 764-770. KIM, et al. User Satisfaction with Tablet PC Features. Human Factors and Ergonomics In Manufacturing , 26, n. 2, 2016. 149-158. KOTLER, Philip. Marketing Essencial. São Paulo, Prentice Hall Brasil, 2016. LI,. Is It Cost-effective to Purchase Print Books When the Equivalent E-book Is Available?. Journal of Hospital Librarianship , 16, n. 1, 2016. 40-48. LUCK, et al. The book: production and participation. Library Review , 65, n. 1-2, 2016. 2-19. MONTALVO,. Virtual Reference Services in a Caribbean Academic Library: Helping Users Serve Themselves. Reference Librarian , 57, n. 1, 2016. 23-34. MORILLAS,. Collection management in Spanish academic libraries. Plans and regulations (III): Evaluation and deselection. Revista Espanola de Documentacion Cientifica , 38, n. 2, 2015. OLTMANN,. Public Librarians' Views on Collection Development and Censorship. Collection Management , 41, n. 1, 2016. 23-44. PALADINI, Edson Pacheco; BRIDI, Eduardo. Gestão e Avaliação da Qualidade em Serviços para Organizações Competitivas. São Paulo, Atlas Editora, 2013. PARSONS, et al. A conceptual framework for managing very diverse data for complex, interdisciplinary science. Journal of Information Science , 37, n. 6, 2011. 555-569. POULIN, ; TOMASZEWSKI,. Open Access Journals in Communication Studies: Indexing in Five Commercial Databases. Behavioral and Social Sciences Librarian , 33, n. 1, 2014. 3-14. RAZMERITA, ; PHILLIPS-WREN, ; JAIN,. Advances in knowledge management: An overview. Intelligent Systems Reference Library , 95, 2016. 3-18. SHAPIRO,. Engaging a Wider Community: The Academic Library as a Center for Creativity, Discovery, and Collaboration. New Review of Academic Librarianship , 22, n. 1, 2016. 24-42. SHIM, ; KIM, ; ALTMANN,. Identifying key drivers and bottlenecks in the adoption of E-book readers in Korea. Telematics and Informatics , 33, n. 3, 2016. 860-871. SOOMRO, ; SHAH, ; AHMED,. Information security management needs more holistic approach: A literature review. International Journal of Information Management , 36, n. 2, 2016. 215-225. STERNHEIM,. I have to change to stay the same. New Library World , 117, n. 1-2, 2016. 22-34. TURNER,. Establishing batch processes for e-books. Technical Services Quarterly , 33, n. 2, 2016. 121-130. VEIGA, Ana Cecilia Rocha. Gestão de Projetos de Museus e Exposições. Belo Horizonte, C / Arte, 2014. WAUGH, ; DONLIN, ; BRAUNSTEIN,. Next-Generation Collection Management: A Case Study of Quality Control and Weeding E-Books in an Academic Library. Collection Management , 40, n. 1, 2015. 17-26. WOOLFREY, ; FRY,. Managing University Research Microdata Collections. New Review of Academic Librarianship , 21, n. 2, 2015. 146-159. YEH, H.-L. et al. CloudBook: Implementing an E-book reader on a cloud platform by an optimized vector graphic library. Computer Standards and Interfaces , 43, 2016. 68-78. ZAINAB, ; ABRIZAH, ; RAJ,. Adding value to scholarly journals through a citation indexing system. Program , 47, n. 3, 2013. 239-262.